عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 7 بهمن 1390
بازدید : 1268
نویسنده : امیرحسین

 بهترین‌های CES 2012


قسمت اول: گوشی‌های موبایل


گوشی‌های موبایل در CES 2012 غوغایی به پا کردند، موتورولا، سامسونگ و سونی گوشی‌هایی برای ارضای اشتهای سیری‌ناپذیر به نمایش گذاشتند، نوکیا نخستین گوشی ویندوزی پشتیبانی‌کننده از شبکه ۴G را معرفی کرد و اینتل هم پردازنده Atom کم‌مصرف خود را با به‌کارگیری آن در گوشی K800 شرکت چینی Lenovo به جهانیان شناساند.

HTC Titan II: این گوشی ویندوزی ، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، صفحه نمایش 4.7 اینچی، پردازنده 1.5 گیگاهرتزی، لنز زاویه باز و دو فلش LED دارد، پشتیبانی از شبکه ارتباطی LTE از ویژگی‌های این گوشی است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


Lumia 900 نوکیا
 با بدنه یکپارچه پلی‌کربناتی‌اش جلب توجه کرد، این گوشی صفحه نمایش 4.3 اینچی AMOLED دارد و نخستین گوشی ویندوزی است که از شبکه ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند. پردازنده این گوشی 1.4 گیگاهرتزی است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سونی
 از اریکسون جدا شد و گوشی Xperia ion را با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و نمایشگری که از عهده نمایش ویدئوهای با وضوح ۷۲۰p برمی‌آید و پردازنده دو هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی، گوشی شاخص دیگر این شرکت Xperia S بود که با صفحه نمایش 4.3 اینچی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و امکان ارتقا به اندروید 4 جلوه‌گری کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گوشی Spectrum ال‌جی
، نمایشگر 4.5 اینچی با فناوری IPS دارد که رقیب فناوری ریتنیای آیفون محسوب می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


شرکت Huawei، دو گوشی Ascend P1 S و Ascend P1 را به نمایش گذاشت که هر دو صفحات نمایش سوپر AMOLED داشتند و بسیار کم‌ضخامت بودند. گوشی Ascend P1 S با داشتن تنها ۶٫۶ میلیمتر ضخمات، باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا در حال حاضر محسوب می‌شود.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


موتورولا، Droid 4
 را به نمایش گذاشت، این گوشی که مجهز به اندروید 2.3 است، پردازنده دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی دارد. داشتن یک کیبورد فیزیکی کشویی از مشخصات ویژه این گوشی است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به نظر شما کدام یک از این گوشی‌ها، گوشی برتر CES بود؟ آیا گوشی دیگری در CES معرفی شد که شایسته حضور در فهرست برترین‌ها بود، ولی در این فهرست، نیامد؟

منبع : یک پزشک


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بهترین‌های CES 2012

قسمت دوم : تبلت‌ها


به نظر می‌رسید که در غیاب اپل و آی‌پد در CES، شاهد سر و صدای فراوان از سوی دیگر سازندگان تبلت و رقبای اپل باشیم، همین طور هم شد، اما اگر فروش تبلت‌های اندرویدی اینقدر تحت الشعاع آی‌پد 
نبود، می‌توانستیم حتی تبلت‌های شگفت‌انگیزتری را هم ببینیم.

اما فارغ از این مسئله، بیایید با هم بهترین تبلت‌هایی را که در CES 2012 معرفی شدند، مرور کنیم:

- Asus Memo 370T: این تبلت هفت اینچی مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای Tegra 3، قیمت جالبی دارد: فقط ۲۵۰ دلار!

این تبلت اندروید 4 را اجرا می‌کند، یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگ حافظه دارد. وضوح صفحه نمایش آن ۱۲۸۰ د ۸۰۰ است و از فناوری خوب IPS بهره می‌برد. وزن این تبلت حدود ۴۰۰ گرم است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این تبلت، مجهز به خروجی میکرو HDMI و پورت میکرو USB است. دوربین پشتی آن ۸ مگاپیکسلی است.

این تبلت زمانی که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ وارد بازار شود، با این مشخصات عالی و قیمت بسیار خوب، غوغایی به پا خواهد کرد، شاید به اندازه کیندل فایر در سال ۲۰۱۱!

- Acer Iconia Tab A700: این تبلت ، پردازنده چهارهسته‌ای دارد و مجهز به اندروید 4 است. وضوح صفحه نمایش این تبلت ۱۹۲۵ در ۱۲۰۰ است و می‌تواند به راحتی از عهده نمایش ویدئوهای ۱۰۸۰p برآید. دوربین پشتی این تبلت ۵ مگاپیکسلی است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


Acer Iconia Tab A200 تبلت ۱۰ اینچی، دیگری بود که با داشتن پردازنده دوهسته‌ای Tegra 2، قیمت مناسب ۳۲۹ دلار دارد. این تبلت فعلا هانی‌کام را اجرا می‌کند اما امکان ارتقای آن به اندروید 4 وجود خواهد داشت.

- Excite X10 توشیبا: این تبلت اندرویدی 10.1 اینچی با بدنه آلومینیومی زیبایش، از پردازنده دوهسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی استفاده می‌کند. ضخامات آن 7.7 میلیمتر است، دوربین این تبلت ۵ مگاپیکسلی است و صفحه نمایش با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰‌اش از فناوری Gorilla Glass بهره می‌برد. این تبلت ۱۶ گیگی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ با قیمت ۵۲۹ دلار وارد بازار خواهد شد. البته این تبلت نسخه ۳۲ گیگی ۶۰۰ دلاری هم دارد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلت Excite توشیبا کم‌ضخامت‌ترین تبلت دنیا محسوب می‌شود، اما باید دید ضخامت کم آن در کنار عملکرد متوسطش -در مقایسه با تبلت‌های برتر- خریداران را مشتاق به پرداخت بیش از ۵۰۰ دلار برای آن خواهد کرد یا نه!

- IdeaPad S2 لِنوو: این شرکت چینی جاه‌طلب، تبلتی شبیه تبلت ترنسفورمر شرکت Asus را در CES به نمایش گذاشت.

تبلت IdeaPad S2 پردازنده 1.5 گیگاهرتزی دو هسته‌ای اسنپ‌دراگون دارد، صفحه نمایش آن از فناوری IPS استفاده می‌کند و ۱۲۸۰ در ۸۰۰ میزان وضوح آن است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


وزن این تبلت کمی بیشتر از یک کیلوگرم، البته با احتساب قسمت داک است. وقتی تبلت به داک متصل باشد، می‌تواند ۲۰ ساعت پیوسته کار کند، در غیر این صورت شارژش برای ۱۰ ساعت کفاف خواهد داد.

- اما IdeaTab K2 لِنوو از جهاتی مشخصات سخت‌افزاری هیجان‌انگیزتری دارد، این تبلت هم اندروید 4 را اجرا می‌کند، اما مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای Nvidia Tegra 3 است، این تبلت در پشت یک قسمت برای شناسایی اثر انگشت کاربرش دارد که در میان تبلت‌ها شاید وجود چنین چیزی بی‌نظیر باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دوربین پشتی این تبلت ۸ مگاپیکسلی است. صفحه نمایش این تبلت هم از فناوری IPS بهره می‌برد، اما نسبت به IdeaPad S2 میزان وضوح آن بیشتر است و به ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ می‌رسد که بسیار قابل توجه است.

- IdeaPad Yoga شرکت لِنوو هم از نظر طراحی جالب‌ترین لپ‌تاپ/تبلت CES بود، این گجت که ویندوز ۸ را اجرا می‌کند، البته یک پروتوتایپ یا نمونه اولیه است، این لپ‌تاپ/تبلت، 13.3 اینچی است، با 1.4 کیلوگرم وزن و 16.9 میلیمتر ضخامت، «یوگا» تبلت سبک و باریکی به شمار می‌آید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


چیز شاخص در این یوگا، همان طور که اسمش برمی‌آید این است که صفحه نمایشش را می‌توان در زوایایی مختلفی نسبت به قسمت کیبورد قرار داد و از این لحاظ توانایی چرخش نزدیک به ۳۶۰ درجه را دارد. 
به این ترتیب می‌توان آن را در ۴ موقعیت مختلف قرار داد و بر حسب نیاز مورد استفاده قرار داد.

یوگا از پردازنده Ivy Bridge اینتل استفاده می‌کند، ۸ گیگ رم دارد وحافظه‌اش از نوع SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگ است.

یوگا در نیمه دوم سال میلادی جاری وارد بازار می‌شود و قیمت‌اش ۱۲۰۰ دلار خواهد بود.

خرید یوگا برای کسانی که مردد هستند لپ‌تاپ داشته باشند یا یا تبلت و همچنین کسانی که دوست‌دار سنتی ویندوز هستند، واقها مناسب به نظر می‌رسد.

- تبلت ضدآب Arrows Tab فوجیتسو: ویژگی شاخص این تبلت ضد آب بودن آن است. این تبلت 10.1 اینچی، پردازنده دوهسته‌ای دارد و اندروید 2.3 را اجرا می‌کند، با این تبلت حتی می‌توانید در حمام، «انگری بردز» بازی کنید!


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


- در انتها بد نیست تبلت جالب «فیونا» Fiona شرکت Razer را که البته فعلا در حد یک طراحی مفهمومی یا concept است را هم معرفی کنیم، این تبلت اگر وارد بازار شود، قیمتی کمتر از هزار دلار خواهد داشت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به نظر می‌رسد که فیونا، نخستین تبلت ویژه گیم ویندوزی باشد. این تبلت از پردازنده Ivy Bridge اینتل و حافظه SSD ‌استفاده می‌کند. صفحه نمایش آن 10.1 اینچی با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است.

بهترین تبلت اندرویدی که در سال میلادی جاری می‌توانید بخرید، چه تبلتی خواهد بود، یکی از تبلت‌های بالا؟ یا به دنبال آی‌پد ۳، ترنسفورمر پرایم یا مثلا گلکسی تب ۳ خواهید بود؟

منبع : یک پزشک


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بهترین‌های CES 2012

قسمت سوم: اولترابوک‌ها

آیا با اوج گرفتن تبلت‌های تصور می‌کردید که به زودی شاهد مرگ لپ‌تاپ‌ها خواهید بود؟
نه! آنها زنده‌اند، البته به صورت تکامل‌یافته و در قالب اولترابوک‌ها، لپ‌تاپ‌ها حیاتی دوباره یافته‌اند، طوری که درCES 2012، بیش از هر گجتی، صحبت از اولترابوک‌ها بود.

اینتل که تا به حال ۱۵۰ میلیون پردازنده Sandy Bridge فروخته است، بسیار امیدوار است که با رونق گرفتن بازار اولترابوک‌ها بتواند پردازنده تازه‌تر Ivy Bridge خود را در دل آنها ببیند.

در این پست اولترابوک‌های برتر CES 2012 را با هم مرور می‌کنیم:

- Aspire S5 شرکت ایسر: این اولترابوک 13.3 اینچی است و نخستین لپ‌تاپی است که به صورت رسمی اعلام شده است که از فناوری تاندربولت که پیش از این فقط در مک‌ها بود، پشتیبانی می‌کند.

ضخامت Aspire S5، تنها ۱۵ میلیمتر است که آن را مبدل به نازک‌ترین اولترابوک موجود کرده است. از آلیاژ منیزیوم در ترکیب بدنه این اولترابوک استفاده شده است. این لپ‌تاپ در پشت خود پنلی دارد که با برداشتن آن، تعدادی بیشتر پورت برای اتصال به وسایل جانبی آشکار می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


وزن این لپ‌تاپ تنها 1.35 کیلوگرم است و ادعا می‌شود که تنها در عرض 1.5 ثانیه سیستم عامل را بالا می‌آورد.

Aspire S5 پورت USB 3.0 دارد و حافظه‌اش از نوع SSD‌ است، در کنفرانس خبری ایسر، این شرکت به صورت قاطع اعلام نکرده است که از چه پردازنده‌ای در زمان به بازار آمدن این لپ‌تاپ استفاده خواهد کرد، اما به احتمال زیاد از پردازنده Core i5 یا i7 استفاده خواهد شد.

- سری IdeaPad U شرکت لِنوو: مدل U310 و U410 ، دو مدل شاخص این سری هستند که بهای پایه هر دو ۵۹۹ دلار است، می‌توان بر حسب نیاز ویژگی‌هایی مثل حافظه SSD به میزان ۶۴ گیگ یا هارد ۵۰۰ گیگی یا پردازنده یک گیگی Nvidia GeForce 6210M را برای این دو مدل سفارش داد.

مدل U310، سیزده اینچی است و تنها 1.7 کیلوگرم وزن دارد و ضخامتش فقط ۱۸ میلیمتر است، در حالی که مدل U410 1.9 کیلوگرمی است و ضخامتش ۲۱ میلیمتر است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


- Envy 14 Spectre شرکت HP: این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی است و ضخامتش ۲۱ میلیمتر است که قدری از اولترابوک‌های روتین، بیشتر است. این لپ‌تاپ از پردازنده Core i5 یا Core i7 استفاده می‌کند و هاردش ۱۲۸ گیگی است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این لپ‌تاپ با توجه به وضوح خوب صفحه نمایش می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که دوست دارند با لپ‌تاپ فیلم ببینند.

وزن Envy 14 Spectre، حدود 1.7 کیلوگرم است.

- نوبت می‌رسد به لپ‌تاپ‌های سری ۵ سامسونگ، این لپ تاپ‌های در دو اندازه ۱۳ و ۱۴ اینچی تولید شده‌اند و از پردازنده نسل دوم Core i5 اینتل و کارت گرافیک Radeon HD استفاده می‌کنند. این لپ‌تاپ‌های، ۸ گیگ رم دارند و زمان بوت آنها فقط ۲۰ پانیه است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


- نسل دوم لپ‌تاپ‌های سری ۹ سامسونگ: این لپ‌تاپ‌ها دو نسخه ۱۵ و ۱۳ اینچی دارند. ضخامت نسخه ۱۳ اینچی 12.9 میلیمتر و وزنش 1.16 کیلوگرم و ضخامت نسخه ۱۵ اینچی 14.9 میلیمتر و وزنش 1.59 کیلوگرم است.

پیشرفت‌های نسل دوم لپ‌تاپ‌های سری ۹ سامسونگ، چشمگیر هستند، از بین آنها می‌شود به کاهش وزن ۱۸۰ گرمی، افزایش وضوح صفحه نمایش به ۱۶۰۰ در ۹۰۰، بدنه آلومنیومی با طراحی زیبا و پورت‌های متعدد با دسترسی آسان اشاره کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این لپ‌تاپ‌های ۸ گیگ رم دارند و از حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ استفاده می‌کنند.

زمان بوت این سری از لپ‌تاپ‌های زیر ۱۰ ثانیه است، نسخه ۱۵ اینچی می‌تواند با شارژ کامل ۱۰ ساعت کار کند.

طراحی زیبای آئرودینامیک، از ویژگی‌های این سری است.

- XPS 13 شرکت Dell: ضخمیم‌ترین قسمت این اولترابوک ۱۳ اینچی، ۱۸ میلیمتر و نازک‌ترین قسمت آن ۶ میلیمتر است. وزن آن کمتر از 1.36 کیلوگرم است. از پردازنده Core i7 بهره می‌برد و کیبوردش نور پشت‌زمینه هم دارد. حافظه‌اش از نوع SSD به میزان ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شرکت دل را که خیلی دیر به مسابقه اولترابوک‌ها وارد شده است، نباید دست‌کم بگیریم، چرا که همین شرکت بود که چند سال پیش با Adamo، پیشگام ساختن لپ‌تاپ‌های جمع و جور شده بود.

XPS 13 در ابتدای سال میلادی جاری وارد بازار خواه شد و قیمتش زیر هزار دلار، احتمالاحدود ۹۰۰ دلار خواهد بود.

- Z430 شرکت ال‌جی: طراحی فلزی زیبا، ضخامت 19.9 میلیمتری، استفاده از پردازنده Core i7 و بوت سریع باعث شد که این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی را در فهرست برترین اولترابوک‌های CES‌ بیاوریم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


- اما بد نیست که در انتها یادی از عجیب‌ترین لپ‌تاپ نمایشگاه CES 2012 بکنیم که گرچه به خاطر ضخامتش نمی‌توان آن را در دسته اولترابوک‌ها گنجاند، اما در عوض ویژگی‌های دیگری دارد که آن را شاخص می‌کند.

این لپ‌تاپ Nikiski نام دارد و اینتل تولدش کرده است، این لپ‌تاپ یک تاچ پد شیشه‌ای شفاف دارد که همه عرض پایین کیبورد را اشغال کرده است، وقتی این قسمت شیشه‌ای را با یک انگشت لمس می‌کنید مثل یک ترک‌پد روتین عمل می‌کند، البته نگران واکنش این ترک‌پد عریض موقع تایپ کردن نباشید، چون لپ تاپ هوشمند است و متوجه می‌شود که کف دست را بر ترک‍‌‌پد نهاده‌اید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اما وقتی که لپ‌تاپ را می‌بندید قضیه جالب می‌شود و این قسمت شیشه‌ای مبدل به یک صفحه لمسی می‌شود که از طریق آن می‌توانید بعضی از کارها از جمله چک کردن ایمیل‌ها را انجام بدهید. به این ترتیب برای کارهایی مثل چک لحظه‌ای ایمیل، پیام‌های فیس‌بوک یا قرارهای کاری‌تان، نیازی نیست که لپ‌تاپ را باز کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گرچه در تصویری بالا نمایی شبیه «مترو»ی ویندوز هشت را می‌بینید، اما باید بگویم که نسخه اولیه Nikiski تنها ویندوز ۷ را اجرا می‌کند. قیمت این لپ‌تاپ ۶۹۹ دلار است.

منبع : یک پزشک


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ده تکنولوژی برتر از نیمه دی ماه


ددی ماه هم با رویدادهای بسیار فناوری از جمله نمایشگاه بزرگ CES 2012 به پایان رسید اما در این مطلب قصد داریم برترین تکنولوژی های هفته آخر دی ماه را برای شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

1. موس Thermltake Level 10 M

شرکت Thermaltake با همکاری با BMW و Designworks USA موسی را طراحی و تولید کرده اند که از نظر ظاهری به هیچ موسی که تاکنون دیده اید شبیه نیست. این موس که قرار است از دقت و راحتی بسیار بالایی برخوردار باشد قرار است در بهار آینده عرضه شود و اگر از طرح آن خوشتان آمده بهتر است بدانید این موس تازه اولین عضو از سری Level 10 است که قرار است کیبورد و لوازم جانبی دیگر هم به آن اضافه شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


2. مچ بند Nike+ FuelBand


کمپانی مشهور Nike پنجشنبه محصول جدید خود را به نام مچ بند Nike+ FuelBand معرفی کرد که علاوه بر ظاهر زیبایش امکانات جالبی هم دارد. این مچ بند می تواند فعالیت های شما را دقیقاً زیر نظر بگیرد و انرژی مصرف شده شما را بر حسب کالری نمایش دهد و یا بر روی نوار FuelMeter اندازه بگیرد. همچنین تعداد قدم های شما محاسبه می شود و با نمایش رنگها متوجه می شوید چقدر به هدفتان نزدیک شده اید. با باز کردن این مچ بند می توانید آن را به پورت USB برای انتقال داده یا شارژ متصل کنید.


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


3. سقف های ماشین خورشیدی OLED


شرکت های BASF و Philips با همکاری یکدیگر نوع جدیدی از OLED های شفاف را ساخته اند که می توان از آنها برای سقف ماشین استفاده کرد. این OLED ها زمانی که آفتاب شما را اذیت می کند تیره می شوند تا مقدار مطلوبی از نور خورشید از آنها بگذرد. همچنین با ترکیب این OLED ها با سلول های خورشیدی می توان برای شارژ خودرو های الکتریکی نیز از آنها بهره برد. پیش بینی می شود این تکنولوژی تا سال 2015 وارد مرحله تولید عمده شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


4. قایق جنگی GHOST High-Speed Attack Watercraft


وسیله ای که در تصویر می بینید ترکیبی از یک هواپیمای مخفی Stealth Fighter ، یک هلیکوپتر جنگی و یک قایق تندرو است. با استفاده از هیدرو




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژِی , ,
:: برچسب‌ها: تکنولوژی , از دنیای تکنولوژی چه خبر , نوکیا , ces , HTC Titan II , سونی , Xperia ion , گوشی Sp , , , Huaweiectrum ال‌جی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com