ورزش هایی برای جلوگیری از کمر درد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 4 اسفند 1390
بازدید : 1270
نویسنده : امیرحسین

ایسنا: یک متخصص پزشکی ورزشی اظهار کرد: تقویت عضلات شکم میزان ابتلا به کمردرد و در موارد وجود کمر درد، شدت آن را کاهش می‌دهد.

دکتر بهزاد حیدرپور اظهار داشت: انجام ورزشهایی مثل شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری می‌تواند در کاهش ابتلا به کمر درد مفید باشد. افرادی که کار آنها مستلزم بلند کردن اجسام سنگین است یا ورزشکارانی که با وزنه سروکار دارند باید حتماً از کمربندهای پهن محافظ کمر استفاده کنند.

دکتر حیدرپور با تاکید بر خودداری از پوشیدن کفشهای پاشنه بلند به مدت طولانی، خاطرنشان کرد: در هنگام ایستادن طولانی مدت هرازگاهی به روی دیوار تکیه کنید تا از فشار بر روی کمر کاسته شود. از سوی دیگر باید توجه داشت که هم تشک‌های خیلی نرم و هم تشک‌های سفت سبب کمردرد می‌شوند لذا از تشک مناسب استفاده نمائید.

دکتر حیدرپور تاکید کرد: هرگز اجسامی را که برای شما سنگین هستند بلند نکنید. در هنگام بلند کردن اجسام، کمر باید عمود بر زمین و نه خم شده به جلو باشد باید اجسام را در حالی که نزدیک بدن شما هستند با زانوها بلند کنید.

وی گفت: تحت فشار قرار گرفتن ریشه‌های عصب نخاعی می‌تواند سبب بروز درد و تیر کشنده و بی‌حسی و گزگز شدن در اندام تحتانی شود که علل مختلفی از جمله پارگی و فتق دیسک، تنگی کانال نخاعی و تنگی کانال عبوری ریشه‌های عصبی دارد.

دکتر حیدرپور تصریح کرد: معمولاً تغییرات تخریبی در دیسکها از دهه سوم شروع شده و این تغییرات سبب کاهش توان دیسک در انجام خاصیت ضربه گیری و مستعد تخریب می‌شود.

وی افزود: تغییرات تخریبی در مهره‌ها و دیسک‌ها بدنبال افزایش سن و علل دیگر و نیز بیماریهای مفصلی همراه سبب تنگی کانال نخاعی شده و باعث ایجاد علائم مربوط به تحت فشار قرار گرفتن نخاع که شامل درد در هنگام ایستادن طولانی مدت یا راه رفتن در مسافت کوتاه ‌شده و همچنین امکان دارد خشکی صبحگاهی در ناحیه کمر وجود داشته باشد.




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: ورزش هایی برای جلوگیری از کمر درد , کمر درد , پزشکی , ورزش ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
نیما در تاریخ : 1390/12/4/4 - - گفته است :
سلام وبلاگ خوبی داری مایل باشی باهم تبادل لینک کنیم اگه خواستی خبرم کن به منم سری بزنی


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com