خواص جوانه گندم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 18 اسفند 1390
بازدید : 1093
نویسنده : امیرحسین

 

خواص جوانه گندم

یك كارشناس تغذیه در یزد گفت: جوانه گندم در درمان ریزش مو و ناراحتی‌های پوستی و شادابی پوست موثر است.

ایسنا: یك كارشناس تغذیه در یزد گفت: جوانه گندم در درمان ریزش مو و ناراحتی‌های پوستی و شادابی پوست موثر است.

"یوسف نقیایی" با اشاره به این‌كه جوانه‌ها از مواد غذایی هستند كه در گروه سبزیجات محسوب می‌شوند، اظهار كرد: جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است و ارزشی غذایی بالایی دارد؛ تغییرات شیمیایی كه در هنگام جوان زدن رخ می‌دهد باعث می‌شود املاح و ویتامین‌ها و پروتئین در آن افزایش یابد.

وی با اشاره به این‌كه پودر جوانه گندم غنی از ویتامین E و B است، اظهار كرد: ویتامین E به عنوان یك آنتی اكسید محسوب می‌شود كه در پیشگیری از اكسیده شدن كلسترول مفید بوده و باعث كاهش بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. همچنین جوانه‌ها دارای فیبر، سلنیوم و فینریوم هستند كه در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان روده موثر شناخته شده‌اند و برای رفع یبوست مفید هستند.

این كارشناس تغذیه یادآور شد: جوانه گندم در درمان ریزش مو و ناراحتی‌های پوستی و شادابی پوست موثر است و می‌توان از آن به عنوان ماسك جوانه گندم استفاده كرد. از سوی دیگر باید حتما جوانه گندم در برنامه غذایی زنان باردار و شیرده كه نیاز غذایی بالایی دارند گنجانده شود.

وی افزود: روغنی كه در دانه گندم وجود دارد در حین جوانه زدن به صورت اسید چرب در آمده و قابل هضم می‌شود.

نقیایی، همچنین مصرف ویتامین B به خصوص B1 در جوانه را برای تعادل سیستم عصبی ضروری دانست و خاطرنشان كرد: این ماده غذایی برای رفع بی‌خوابی، خستگی و اختلالات عصبی افراد مفید است.

وی توصیه كرد: در كودكانی كه دچار سوء‌تغذیه هستند، این ماده غذایی باید به صورت سوپ یا همراه سالاد در برنامه غذاییشان گنجانده شود.

نقیایی ادامه داد:‌ ویتامین A موجود در جوانه گندم باعث افزایش قوه بینایی، بهبود بینایی و سرعت رشد كودكان می‌شود. همچنین پتاسیم موجود در آن سبب كاهش و كنترل فشار خون و آهن موجود در آن در رفع كم خونی و فقر آهن موثر شناخته شده است.

وی افزود: ‌در هر 100 گرم از جوانه گندم 367 كالری انرژی، 73 گرم كربوهیدرات، 10 گرم پروتئین،‌3 گرم چربی، 54 میلی گرم كلسیم، 611 میلی گرم فسفر، 6.9 میلی گرم آهن، 671 میلی گرم پتاسیم و 1.8 گرم فیبر وجود دارد.

این كارشناس تغذیه با اشاره به نحوه تهیه جوانه گندم، یادآور شد: گندم خوب و تازه را انتخاب كرده و آن را بشویید. سپس در ظرفی كه آب نیمه گرم دارد خیس كرده و بگذارید 24 ساعت بماند. سپس، آب آن را دور ریخته و دوباره بشویید و در بشقاب گودی جا دهید و روی آن پارچه مرطوب بگذارید. بعد از 2 روز در تابستان و چهار روز در زمستان، جوانه گندم بدست می‌آید.




:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , پزشکی , آیا میدانید و دانستنی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com