چای سرشار از سلامتی است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 18 اسفند 1390
بازدید : 918
نویسنده : امیرحسین

چای سرشار از سلامتی است

مصرف روزی دو فنجان چای احتمال ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.خاصیت ضد اکسایشی چای در برابر بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان از بدن محافظت می‌کند.
خاصیت ضد اکسایشی چای، چهار برابر ویتامین C می‌باشد. تمام انواع چای حاوی ماده‌ای به نام فلاونوئید می‌باشند که خاصیت ضد اکسایشی آن زبان‌زد است.
همچنین چای حاوی مواد دیگری از جمله تئوفیلین (ماده‌ای که باعث انبساط نایژه‌ها می‌شود و برای آسم مصرف دارد)، تئوبرومین (آرام بخش سیستم عصبی)، انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های C ، B۱۲ , B۲ ، A ، فلئور، آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر و ... می‌باشد.
براساس نتایج انجام شده، مصرف روزی دو فنجان چای احتمال ابتلا به سرطان ریه، مری، روده راست و پانکراس را کاهش می‌دهد.
تحقیقات دیگر نیز نشان داده‌اند که چای در برابر سرطان پروستات و سرطان دهان نقش پیشگیرانه دارد و احتمال تشکیل لخته خون را نیز کاهش می‌دهد.
نتایج تحقیقات انجام شده در انگلستان نیز حاکی از آن است که چای حاوی مواد آرام بخش است و بواسطه انبساط مجاری پوست باعث افزایش دمای پوست می‌شود. همچنین این نوشیدنی مطبوع تاثیر بسزایی در تحریک هوشیاری و بی خوابی دارد.
با این حال مصرف چای معایبی نیز دارد، به عنوان مثال چای جذب آهن را با مشکل مواجه می‌سازد و چای سیاه نیز به واسطه دارا بودن مقادیر بالای اسید اگزالیک در افرادی که در مجاری ادراری خود سابقه سنگ دارند، ایجاد مشکل می‌کند.




:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , پزشکی , آیا میدانید و دانستنی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com