چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 26 تير 1390
بازدید : 1485
نویسنده : امیرحسین

چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم؟

 

امروزه کسب درآمد در اینترنت برای افرادی تازه کار در دنیای اینترنت به خصوص اگر توانایی های دیگری هم داشته باشند بسیار ساده تر از گذشته شده است و گزینه های بیشتری هم برای کسب درآمد بوجود آمده است فقط کافیست یک وبلاگ داشته باشید و شروع کنید البته به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایرانیان وبلاگ ها و وب سایت های فارسی برای کسب درآمد از روش های معمول دچار دردسر هایی هستند و در برخی موارد این کار غیر ممکن شده است. اما اگر می توانید به زبانی غیر از فارسی مانند انگلیسی یا عربی مطلب بنویسید و شخصی در خارج از کشور دارید که می توانید به او اعتماد کنید تا برای شما یک حساب بانکی معتبر همراه با آدرس خودش باز کند، در این صورت باید بگویم یک بازار جهانی منتظر شماست فقط کافیست یک وبلاگ بسازید و شروع به نوشتن کنید. به هر حال فکر می کنم بد نباشد مروری بر روش های کسب درآمد موجود داشته باشیم.

برنامه های تبلیغاتی- در سال های اخیر تعداد شرکت ها و سازمانهایی که از طریق دیگر وب سایت های و وبلاگ ها تبلیغ می کنند بسیار زیاد شده است بدین ترتیب یک وبلاگ نویس که معمولاً سرمایه زیادی هم ندارد بدون احتیاج به بازاریابی مشتری خود را پیدا خواهد کرد و فقط با ارائه یک شماره حساب معتبر بین المللی و پر کردن یک فرم ثبت نام و پس از بررسی هایی که از طرف ارائه دهنده تبلیغات صورت می گیرد کسب درآمد خواهد کرد در این نوع تبلیغات دارنده وبلاگ تبلیغات متنی را را برای بازدیدکنندگان خود نمایش می دهد و با هر کلیکی که بازدیدکنندگان روی تبلیغات متنی می کنند مبلغی به حساب وبلاگ نویس واریز می شود. معروفترین سرویس از این نوع Adsense است که متعلق به غول اینترنتی گوگل می باشد البته گوگل ایرانیان را تحریم کرده و نمی توانند از این سرویس استفاده کنند. و از موفق ترین برنامه های تبلیغات متنی که اخیراً به این جمع اضافه شده اند می توان به Chitika’s eMiniMalls و WidgetBucks و Text Link Ads اشاره کرد.

و از دیگر شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند می توان به

Azoogle Ads, Intelli Txt, DoubleClick, Tribal Fusion, Adbrite, Clicksor, AdHearUs, Kanoodle, Pheedo, TextAds, Bidvertiser, Fastclick,Value Click

اشاره کرد.

و اخیراً BlogAds به عنوان اولین سرویس ارائه دهنده تبلیغات متنی اختصاصی برای وبلاگ ها راه اندازی شده است.

 

تبلیغات RSS - یکی از روش های جدید که برخی وبلاگ نویسان از آن کسب درآمد می کنند تبلیغات RSS است. و برخی از وبلاگ نویسان از این طریق به موفقیت های کوچکی دست پیدا کرده اند. اما هنوز بنده نشنیده ام که وبلاگ نویسی به این شیوه درآمد هنگفتی بدست آورده باشد. اما فکر می کنم در آینده منبع درآمد خوبی باشد.

حمایت مالی- در این روش یا خودتان شرکت یا فردی را پیدا می کنید که محصولاتش را در وبلاگ خود تبلیغ کنید و یا آن شرکت وبلاگ شما را پیدا می کند و سفارش تبلیغ می دهد و به این ترتیب با پرداخت هزینه ای شما برای او به روش های مختلف تبلیغات می کنید حتی بعضی از شرکت ها کل فضای تبلیغاتی یک وبلاگ را خریداری می کنند مثلاً اگر کل تبلیغاتی که به صورت سالیانه می توانید در یک وبلاگ انجام دهید 2 میلیون تومان باشد، این مبلغ را دریافت کرده و برای یک سال اختصاصاً برای آن شرکت تبلیغ می کنید. که در این روش هم تبلیغات دهنده سود می برد ( چون بدون رقیب و اختصاصی تبلیغ می کند و در عین حال می تواند از تخفیف های معمول برای تبلیغات بلند مدت و پرتیتراژ رسم است استفاده خواهد کرد.) و هم وبلاگ نویس چون انرژی خود را بر روی بهینه سازی وبلاگ خود می گذارد. یکی دیگر از روش های معمول این است که کمپانی های بزرگ مبلغی را به نویسندگان وبلاگ های پر بازدید پرداخت می کنند تا برای معرفی محصول جدید آنها مطلب بنویسد و به این ترتیب آنرا به بازدید کنندگان خود معرفی کنید. فکر می کنم این روش در ایران کارایی زیادی داشته باشد چون ما در ایران قانون محکمی برای حمایت از نویسندگان اینترنتی نداریم و حاصل زحمات چندین ساعته و تخصص چندین روزه در عرض چند ثانیه به وفور کپی می شود و در اینترنت پخش می شود به عنوان مثال مطالبی که در یاد بگیر دات کام منتشر می شود بسته به موضوع آن پس از مدتی تا 50 کپی از آن در وبلاگ ها و وب سایت های مختلف یافت می شود (حتی بعضی از وب سایت های دولتی که دارای بودجه های سنگینی هستند و در اینجا از آنها نام نمی برم بدون ذکر منبع، مقالات یاد بگیر دات کام را کپی می کنند .) خوب حداقل به این روش برای نویسندگان هم فرصت مناسبی فراهم می شود تا امرار معاش کنند. و البته بیشترین سود را تولید کننده یا صاحب کالا خواهد برد.

برنامه های Affiliate (واسطه ای) - در این روش یک شرکت به عنوان واسط بین فروشنده اصلی (صاحب کالا) و فروشنده جزء (وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت ها) عمل می کند و به ازای فروش هر کالا درصدی از سود به فرشنده جزء یا وبلاگ نویس پرداخت می شود. این شیوه بیشتر به نفع صاحب کالا است چون حتی اگر جنسش فروخته نشود برای آن تبلیغات مجانی کرده است. اما روی دیگر سکه وبلاگ نویسان و صاحبان سایت ها هستند که اگر شرکت واسط معتبر باشد درآمد نسبتاً خوبی می توانند داشته باشند در ایران هم این روش متداول ترین روش برای کسب درآمد است. اما وبلاگ نویسان و صاحبان سایت های ایرانی که از این روش استفاده می کنند معمولاً کلاه گشادی از طرف شرکت های واسط سرشان می رود و از آنجا که این شرکت ها روش های تبلیغات هرمی برای خود دارند متاسفانه با جستجو در اینترنت تعریف  تمجید های دروغین زیادی در مورد آنها خواهید یافت و چون یک وبلاگ نویس ظاهراً هزینه ای برای تبلیغ متحمل نشده است (در حالیکه وقت گرانقدر خود و هزینه اتصال به اینترنت را از دست داده است. ) معمولاً شکایتی از این شرکت ها نمی شود بنابراین آنها همچنان به کلاه برداری خود ادامه می دهند و کسی جلوی آنها را نمی گیرد. خلاصه باید بگویم وبلاگ نویسان زیادی به این روش در کشور ما مورد سوء استفاده قرار گرفته اند و می گیرند. البته در دنیا شرکت های معتبر و قانونی هم وجود دارند که از آنجمله می توان به Amazon, Linkshare, Clickbank,  Commission Junction اشاره کرد. و سود نسبتاً مناسبی هم به وبلاگ نویسان پرداخت می کنند.

دارایی های دیجیتال - روزانه تعداد وبلاگ هایی که کار های دیجیتال خود می فروشند بیشتر می شود که از آنجمله می توان به e-book ها و دوره های آموزشی و سمینار های از راه دور اشاره کرد. که البته این روش هم نیاز به اجرای دقیق قانون کپی رایت دارد.

شبکه وبلاگ نویسی -  یکی از روش های موثر که امروزه زیاد به چشم می خورد. اتحاد چندین وبلاگ کوچک است. به این صورت که چندین وبلاگ نویس درباره موضوعی مشترک یا نزدیک به هم شروع به نوشتن می کنند. و به یکدیگر لینک می دهند و گاه هر کدام از آنها دو یا چند وبلاگ را به طور همزمان اداره می کنند. و برای جذب حامیان مالی هم به صورت مشترک بازار یابی می کنند و وقتی که یک مشتری پیدا کردند به صورت گروهی برای فروش کالا یا خدمات او کار می کنند. این افراد به صورت گروهی کار می کنند بنابراین یک شبکه قوی بوجود آورده اند که هم خواننده را راضی نگه داشته اند و هم می توانند به طور موثری تبلیغات کنند و حامی مالی خود را راضی نگه دارند البته درآمد آنها هم تقسیم می شود ولی آنها می توانند از روش ها متنوعی برای کسب درآمد استفاده کنند. عده ای هم که وب سایت دارند افرادی را استخدام می کنند که وبلاگ نویسند و از آنها می خواهند درباره وب سایت آنها مطلب بنویسند و به سایت آنها لینک بدهند. و به این صورت یک شبکه حمایتی می سازند.

موقعیت های شغلی -  در سراسر دنیا رسم است که وبلاگ نویسان موفق توسط روزنامه ها، مجلات، وب سایت های بزرگ و سایر سازمان های خصوصی یا دولتی استخدام می شوند یا قرار داد هایی با آنها بسته می شود و خدمات آنها برای یک دوره مشخص خریداری می شود.  به این ترتیب برای وبلاگ نویسان موقعیت های شغلی جدید و مناسبی بوجود خواهد آمد.

هدیه گرفتن - در بعضی از کشورها از جمله آمریکا رسم است که وبلاگ نویسانی که مطالب مفیدی می نویسند از خوانندگان و موسسات پاداش  می گیرند گاه این پاداش ها و جوایز آنقدر زیاد می شود که شخص می تواند بقیه عمر خود را فقط وبلاگ نویسی کند. نمونه موفق این افراد «جیسون کوکته» است.

تجارت - بعضی از وبلاگ نویسان مقالات زیادی درباره انواع کالا و برند های مختلف می نویسند و آنها را نقد می کنند و در کنار این مقالات یک فروشگاه اینترنتی راه می اندازند و به این ترتیب برای خود یک تجارت کوچک راه می اندازند. برای اینکه با این روش درآمد مناسب داشته باشید باید یک وبلاگ یا وب سایت بزرگ و بسیار فعال داشته باشید که مرتب به روز رسانی می شود.

مشاوره - یکی از راه های کسب درآمد به کمک وبلاگ نویسی گرفتن حق مشاوره است. اگر تخصصی دارید می توانید در مورد آن تحققیق کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید سپس مقالات زیادی بنویسید و در ازای دریافت وجه با توجه به تخصص خود به آنها مشاوره بدهید توجه داشته باشید که باید در زمینه ای که می خواهید مشاوره خود را بفروشید باید صلاحیت داشته باشید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

سخنرانی - اگر فردی هستید که به راحتی مقاله می نویسد پس احتمالاً می توانید خوب هم سخنرانی کنید پس می توانید جلسات آموزش و سمیتار برگزار کنید و برای مدعوین سخنرانی کنید و از طریق فروش بلیط کسب درآمد کنید و البته اعتبار زیادی هم کسب خواهید کرد.




:: موضوعات مرتبط: سایت و وبلاگ نویسی , ,
:: برچسب‌ها: چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم؟ , کد جاوا اسکریپت , هک , ضد هک , دانلود , نرم افزار , ترفند رجیستری کامپیوتر , رایانه , ویندوز , داس , لینوکس , امنیت , امنتیی , شبکه , مرورگر , اینترنت , ترفند , یاهو , دسکتاپ , سخت , افزار , نرم , افزار , کیبورد , دانلود رایگان , برنامه های رایگان , نرم افزار های مفید , شبکه بی سیم , ADSL , dialup , بلاگفا , کد اسکریپت , مقالات , ضد هک , ویندوز ویستا , ایکس پی , XP , رایت , سی دی , فایر , وال , کاسپر اسکای کاسپر اسکی نود AVG nod 32 panda Kaspersky محدود کردن کشتن ویروس کلمات عبور پسورد یاهو مسنجر , آی پی , IP , addres , نرم افزار فلش , اخبار , هک دیفیس , تروجان , ویروس , کرم , اینترنتی , مایکروسافت , بازی , اکشن , قفل گذاری , چت , مسنجر , آنتی ویروس , آفیس , پخش کننده , گرافیک , تلفن , باز یابی , فیلم و صوت , رایت DVD CD , موبایل , فونت , سایت , وبلاگ , قالب , رایگان , دعوت نامه , پارسااسپیس , پرشین گیگ , کد خفن , برنامه نویسی , سیستم عامل , مدیریت دانلود فشرده ساز , کنترل کننده , آموزشی , بیا تو , امنیت وب IT PC , موس , مانیتور , فلاپی , دیسکت , ترفند جالب , bia2amniat , ویروس کش , روتر کش هاب , امنیت در شبکه , بوت روت , کیت , وایرلس , ISP URL , سیسکو , سرور , کلاینت , کسب درآمد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com