موفقیت در آزمون ها و امتحانات


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 28 تير 1390
بازدید : 1345
نویسنده : امیرحسین

توصیه هایی برای آمادگی قبل از امتحان:

امتحانات فرصت مناسبی برای ارزیابی میزان یادگیری دانش آموزان است و از این رو در فرایند آموزشی یک آموزشگاه اهمیت به سزایی دارد. اما موفقیت در امتحانات نتیجه ی پیروی از یک برنامه ریزی منطقی و درست در طول سال تحصیلی می باشد. در واقع، بسیاری از استرس ها، نگرانی ها، اختلال ها و بی نظمی های ایجاد شده در ایام امتحانات برای برخی از خانواده ها، ناشی از نداشتن برنامه ی درسی در طول سال تحصیلی است.

 

 با این فرض که دانش آموزان در طول سال تحصیلی، به طور منظم و با برنامه ی مناسب درس خوانده باشند، توصیه هایی برای ایام امتحانات و کسب بهترین نتیجه ارائه می شود.

 هر امتحانی به طور طبیعی میزانی از اضطراب و نگرانی را به دانش آموزان منتقل می کند که بیشتر متخصصان این میزان اضطراب را برای موفقیت در آزمون ها و امتحانات ضروری می دانند.

 برخی از والدین با نزدیک شدن به زمان برگزاری امتحانات، فشار روانی بر فرزند را آغاز می کنند، با این تصور که تذکرات پی در پی آنها می تواند به یادگیری فرزندشان یاری رساند. در حالی که این رفتار باعث تقویت اضطراب امتحان در دانش آموز شده و بازده نهایی تلاش تحصیلی او را کاهش می دهد.

 بنا بر این بهتر است والدین به جای هشدار، تهدید یا تشویق مداوم، به فضای خانه رنگ و بوی امتحانی ببخشند و شرایط مطالعه در آرامش را برای فرزندان خود فراهم کنند. به والدین توصیه می شود:

* از برنامه ی امتحانات فرزند خود اطلاع داشته باشند.

* در ایام امتحانات، مدت زمان استفاده از رسانه های دیداری- شنیداری را به حداقل برسانند.

* از مناسب بودن جایگاه مطالعه ی فرزند خود از نظر نور و صدا، سرد یا گرم بودن، و محرکات محیطی مطمئن شوند.

* با رفتار و گفتار آرامش بخش خود، اطمینان و آرامش را به فرزندان منتقل نمایند.

* به آنها در تنظیم زمان مطالعه و استراحت کمک کنند.

* از مقایسه کردن نحوه ی درس خواندن فرزند خود با دانش آموزان دیگرپرهیز کنند.

* رفت و آمدها و مهمانی های فامیلی را به حداقل برسانند.

* در روزهای امتحانات به وضعیت تغذیه ی فرزندان، بیش از سایر اوقات توجه کنند و مراقب باشند که فرزندشان با معده ی خالی به جلسه امتحان نرود.

* به فرزند خود کمک کنند تا به دانش و اندوخته ی علمی خود اعتماد کند و در جلسه ی امتحان آن چه را می داند و خوانده است، پاسخ گوید.

* به فرزند خود تاکید کنند که پس از شرکت در هر امتحان، صرف نظر از خوب یا بد، موفق یا ناموفق، پرونده ی آن را بسته و برای موفقیت در آزمون بعدی همه ی تلاش خود را به کار گیرد.

* پس از انجام همه ی تلاش های لازم، اهمیت یاد خدا و توکل به نظر لطف او را به فرزند خود متذکر شوند که می فرماید:

 « فمن یتوکل علی الله فهو حسبه »

 پس هر که بر خدا توکل کند، خدا او را کفایت می کند




:: موضوعات مرتبط: موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: موفقیت در آزمون ها , موفقیت در امتحانات , کد جاوا اسکریپت , هک , ضد هک , دانلود , نرم افزار , ترفند رجیستری کامپیوتر , رایانه , ویندوز , داس , لینوکس , امنیت , امنتیی , شبکه , مرورگر , اینترنت , ترفند , یاهو , دسکتاپ , سخت , افزار , نرم , افزار , کیبورد , دانلود رایگان , برنامه های رایگان , نرم افزار های مفید , شبکه بی سیم , ADSL , dialup , بلاگفا , کد اسکریپت , مقالات , ضد هک , ویندوز ویستا , ایکس پی , XP , رایت , سی دی , فایر , وال , کاسپر اسکای کاسپر اسکی نود AVG nod 32 panda Kaspersky محدود کردن کشتن ویروس کلمات عبور پسورد یاهو مسنجر , آی پی , IP , addres , نرم افزار فلش , اخبار , هک دیفیس , تروجان , ویروس , کرم , اینترنتی , مایکروسافت , بازی , اکشن , قفل گذاری , چت , مسنجر , آنتی ویروس , آفیس , پخش کننده , گرافیک , تلفن , باز یابی , فیلم و صوت , رایت DVD CD , موبایل , فونت , سایت , وبلاگ , قالب , رایگان , دعوت نامه , پارسااسپیس , پرشین گیگ , کد خفن , برنامه نویسی , سیستم عامل , مدیریت دانلود فشرده ساز , کنترل کننده , آموزشی , بیا تو , امنیت وب IT PC , موس , مانیتور , فلاپی , دیسکت , ترفند جالب , bia2amniat , ویروس کش , روتر کش هاب , امنیت در شبکه , بوت روت , کیت , وایرلس , ISP URL , سیسکو , سرور , کلاینت , توصیه های قبل از امتحان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com